• Home
  • Ons kantoor
    • Ons team
    • Dienstverleningsdocument en dienstenwijzer
    • Erkend Financieel Adviseur
    • Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
    • Algemene voorwaarden
    • Handige links & downloads
    • Inboedelwaardemeter
  • Makelaardij
    • Onze dienstverlening
    • Woningaanbod
    • Uw woning verkopen
    • Aankoopbegeleiding
    • Directe aankoop
    • Inschrijven als woningzoekende
  • Hypotheek
    • Onze werkwijze: hypotheek
    • Hypotheekvormen en wetgeving
    • De starterslening
  • Verzekering
    • Particulier
      • Onze werkwijze: privéverzekering(en)
      • Verzekeringen voor u en uw gezin
    • Zakelijk
      • Onze werkwijze: advies voor uw bedrijf
      • Bedrijfsverzekeringen
  • Financieel plan
    • Onze werkwijze financieel plan
    • U bent werknemer
    • U bent ondernemer
  • Actueel
    • Alle berichten
    • Nieuwsbulletin
  • Contact opnemen
    • Contact
    • Wijziging adres
    • Wijziging autoverzekering
    • Direct schade melden
Linders Adviesbureau

Online schade melden

Stuur een e-mail

Bel ons

Routeplannen

Navigatie

Home | Ons kantoor | Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening

Heeft u een klacht en slagen wij er naar uw mening niet in om een probleem tot uw tevredenheid op te lossen? Dan kunt u (alleen voor particuliere klachten) uw klacht opnieuw laten beoordelen door de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiervoor moet u echter wel eerst onze klachtenprocedure doorlopen, anders verwijzen zij u terug naar ons.

Onafhankelijke en onpartijdige behandeling van uw klacht

Kifid is de afkorting van het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening. Bij Kifid kunnen consumenten terecht als zij een klacht hebben over financiële dienstverlening. Kifid behandelt de klacht op een onafhankelijke en onpartijdige wijze.
Blank_30px
Het instituut Kifid staat voor:

  • klantvriendelijkheid
  • professionaliteit
  • transparantie
  • uniformiteit
  • eenduidigheid en
  • kennisdelen

Blank_30px

Bindend advies

Het instituut is gericht op het beslechten van geschillen tussen een consument en een financiële dienstverlener waarop Nederlands recht van toepassing is. Dat gebeurt door bemiddeling door de Ombudsman of door een (bindend) advies van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep. De Ombudsman, de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep werken objectief en onafhankelijk. Zij worden ondersteund door secretarissen. Het bestuur van Kifid en de aangesloten dienstverleners hebben geen invloed op de adviezen en beslissingen van Kifid.
Blank_30px

Voorkomen van klachten

Daarnaast richt Kifid zich ook op het voorkomen van klachten. Klachten worden geanalyseerd om patronen en trends te ontdekken. Door bijvoorbeeld het geven van lezingen en workshops, wordt aan financiële dienstverleners geleerd hoe zij klachten kunnen voorkomen en de werkwijze kunnen verbeteren. Hierin wordt samengewerkt met het ministerie van Financiën en de Autoriteit Financiële Markten.

Kifid werkt onder vergunning en toezicht van de Minister van Financiën. Ga voor meer informatie naar: Kifid.nl
Blank_30px

Wat doet Kifid voor consumenten?

Bij Kifid kunnen consumenten terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Zij moeten wel eerst samen met hun financiële dienstverlener (FD) naar een oplossing zoeken.

Consumenten vinden op kifid.nl informatie over de interne klachtenprocedure (IKP) van de FD. Ook is een leidraad opgenomen voor het schrijven van een klachtbrief.
Blank_30px

Naar Kifid en dan?

Consumenten kunnen naar Kifid stappen zodra uit een brief van hun FD blijkt dat deze de klacht niet kan oplossen. Zij kunnen hun klacht dan het best indienen via mijn.kifid.nl. Kifid onderzoekt of de klacht klopt en wat er moet gebeuren.
Blank_30px

Sneltest

Met behulp van de sneltest op Kifid.nl kunnen consumenten zelf bekijken of hun klacht behandelbaar is. Op deze website staat veel informatie over de klachtenprocedure bij Kifid.

Kifid

 

 

Contact gegevens:
T : 070 333 8 999

Postadres:
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag

Bezoekadres:
Kifid
Koningin Julianaplein 10
2595 AA Den Haag

Website:
www.kifid.nl

 

 

Twitter

Tweets by LindersAdvies

Actueel

Eigenaren koopwoning ervaren meer woonplezier

Van de mensen met een koopwoning zegt twee derde in zijn of haar ideale huis te wonen.

Overwaarde verzilveren
Zo kunt u uw overwaarde verzilveren

Veel ouderen willen hun overwaarde verzilveren. Dit zijn de mogelijkheden.

Uit ons woningaanbod

Linders Adviesbureau

Kerkweg 74
6155 KP Puth

T. 046-4431854
F. 046-4433523
E. info@lindersadvies.nl

Gedurende kantooruren
van 09.00-17.00 uur.
Buiten kantooruren
volgens afspraak.

linkedin-white twitter-white youtube-white facebook-white

Copyright © Linders Adviesbureau | Makelaardij | Hypotheek | Verzekeringen | Makelaar | Dienstverleningsdocumenten | Disclaimer

Een product van 2benefit | webmaster